УРОК №3
Тема: Способи подання повідомлень (текстовий,
графічний, звуковий, відео, умовні жести та сигнали, комбіновані).
Мета: розширити знання учнів про способи передавання
повідомлень; ознайомити зі способами передавання інформації; розвивати увагу, логічне мислення,
пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати
співрозмовника, поважати думку інших
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, картки-«блискавки»,
картки з предметними рисункамиПрограмне забезпечення: текстовий редактор
Блокнотабо графічний редактор Paint(за вибором учнів).
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.
Повторення
вивченого матеріалу.
-
Що таке
алгоритм?
-
Наведіть
приклад алгоритму.
-
У якій програмі
працювали на минулому уроці?
2.
Робота з
картками-«блискавками»
Протягом 3 секунд демонструю картку зі словом,
після чого прибираю її. Учні повинні назвати слово.
Після того як усі слова будуть названі, визначити, яке з них «зайве».
Слова для
карток: ІНФОРМАЦІЯ,
ПОВІДОМЛЕННЯ, ВІДОМОСТІ, НОВИНА, МОНІТОР.
—
За допомогою чого отримували інформацію? (За допомогою зору)
—
У вигляді чого було подане повідомлення? (У вигляді тексту)
—
Як і ще можна
передати інформацію?
ІІІ. Повідомлення
теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми з вами будемо розглядати
тему способи подання повідомлень, поняття про сучасні засоби зберігання і
опрацювання повідомлень.
ІV. Вивчення
нового матеріалу.
1.
Пояснення
матеріалу зо допомогою презентації.
-
Уявіть що до
нас завітали чужоземці а люди різними способами намагаються з ними привітатися.
Вони намагаються передати одне й те саме повідомлення,
але різними способами:
- у вигляді тексту;
- у вигляді малюнка;
- у вигляді жесту;
- за допомогою звуків.
А ще
можна передати повідомлення у вигляді відео або поєднати кілька способів,
наприклад малюнок і текст. Отже, запам’ятай:
-
Способи подання одного й
того самого повідомлення залежно від поставленої мети можуть бути різними.
-
Наприклад, графічний
спосіб краще передасть інформацію про колір і форму яблука, а текстовий - про
його смак і аромат.
А щоб ти краще запам’ятав способи подання повідомлень запамятайте пам’ятку з
прикладами подання різними способами повідомлень про деякі
українські свята.
2.
1. Використавши запропоновані умовні жести, передай
повідомлення:
3.
2.
Робота з підручником. ст. 14-16)
·
Передай повідомлення про
теплу погоду за допомогою:
а ) тексту; б) малюнка.
·
Привітайтеся по черзі з
товаришем, використавши різні способи подання повідомлень.
·
. Назви спосіб подання
повідомлення:
а) дзвоник з уроку;
б) вивіска на дверях «3-А»;
в) оцінка в журналі;
г) карта України;
V. Формування вмінь і навичок
1. Гра «загубилась дитина»
-Опишіть зовнішній вигляд одного з учнів
класу, не називаючи його імені. (Учні повинні
впізнати свого однокласника та назвати його.)
—
У який спосіб отримували інформацію?
—
У який іще спосіб можна було передати її?
2. Робота за комп’ютерами
1)
Інструктаж
учителя.
—
А тепер ви спробуєте подати повідомлення про зовнішній вигляд одного з учнів
класу так, щоб інші змогли його впізнати. Які програми можемо використати для
цього? (Блокнот, Paint)
2)
Повторення
правил безпечної поведінки за комп’ютером.
—
Та перш ніж ви сядете за комп’ютери, пограємо з нашими друзями Данилком та
Комп’юшком. Я називатиму повідомлення: якщо вони правдиві, ви підніматимете
великий палець угору, а якщо ні — опускатимете вниз (за матеріалом с. 17
підручника + правила поведінки в комп’ютерному кабінеті).
3)
Практична
робота за комп’ютерами.є
4)
Вправи для
очей.
«Напишіть»
очима слова: ПОВІДОМЛЕННЯ, ІНФОРМАЦІЯ.
VІ. Підсумок уроку
—
Які способи передавання інформації запам’ятали?
—
Чи всі способи можна використати у будь-якій ситуації?
—
Який спосіб передавання повідомлень для вас найлегший?
—
Яку інформацію я передаю вам зараз? (Учитель дзвонить дзвоником.)
—
У який спосіб?
Комментариев нет:
Отправить комментарий