Урок №4
Тема: Складові комп’ютера (пристрої введення (миша,
клавіатура), пристрої виведення(монітор, принтер)).
Мета: Вивчити будову комп’ютера; ознайомити з
призначенням процесора, закріпити знання учнів про призначення основних
складових частин ПК; розвивати вміння слухати, узагальнювати отримання знання, використовуючи їх на
практиці; виховувати дбайливе ставлення до обладнання.
Обладнання: картки до гри «Доміно», картки до гри «Комп’ютер», картки до гри «Клавіатура».
Обладнання: картки до гри «Доміно», картки до гри «Комп’ютер», картки до гри «Клавіатура».
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування
вмінь та навичок.
Програмне
забезпечення: комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики»,зупинка «стрільці по яблуках».
Хід
уроку
І. Організаційний
момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда
-
Що
таке персональний комп’ютер?
-
Які
види комп’ютерів ви знаєте?
-
Чим
відрізняється стаціонарний комп’ютер від ноутбука?
-
Як
комп’ютер допомагає у навчанні?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і
мети уроку.
-
Пам’ятаєте
наших героїв Ганнусю, Елзіка та гномика Мудрунчика. Сьогодні вони вам
підготували цікаві завдання. Якщо правильно виконаємо дізнаємось яка тема
нашого уроку. Будемо виконувати завдання.
-
Завдання
від Ганусі – вставити пропущені букви.
-
Завдання
від Мудрунчика – із слів скласти речення.
-
Завдання
від елзіка скласти слова і знайти зайве.
-
Ми
з вами складали слова і речення з частинок у завданнях, які нам підготували
Ганнуся, Мудрунчик і Елзік.
Комп’ютер також складається з частинок.
А з яких саме, дізнаємось сьогодні на уроці.
Комп’ютер також складається з частинок.
А з яких саме, дізнаємось сьогодні на уроці.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.
Розповідь.
Якби для кожної справи у комп’ютера було б по одному пристрою, то йому
вистачило б лише чотирьох пристроїв. Але насправді це
не так. Ми
знаємо, що комп’ютер
працює з п’ятьма видами інформації, і кожен вид
потрібно вміти прийняти, зберегти, обробити і передати. Тому пристроїв у
комп’ютера не чотири, а значно більше. Деякі
пристрої розміщені зовні.
Такі пристрої називають зо-внішніми. Ті
пристрої, які знаходяться
в комп’ютера всередині,називають внутрішніми.
Нам з вами
зручно користуватися зовнішніми
пристроями, тому їх використовують для приймання та передавання
інформації. Пристроями для збереження та обробляння інформації людині користуватись
не потрібно, тому їх намагаються розмістити всередині комп’ютера. Сьогодні ми
розпочинаємо ознайомлення із зовнішніми пристроями комп’ютера. Вони стоять на
столі, і кожен може доторкнутися до них рукою.
У різних комп’ютерів
є різні зовнішні
пристрої, але є
чотири види пристроїв, які
є в кожного
з комп’ютерів. Це
клавіатура,миша, моніторі системний блок. Ці пристрої складають стандартну
будову комп’ютера.
Один зі стандартних пристроїв комп’ютера — клавіатура. З її допомогою людина «спілкується», «розмовляє»
з комп’ютером. На клавіатурі розташовані клавіші, на яких зображені цифри,
букви та різні символи. Людина, натискаючи певні клавіші, вводить інформацію в
комп’ютер і цим самим дає завдання комп’ютеру або щось
надрукувати, або
обчислити, або намалювати. На клавіатурі понад 100 клавіш. У кожної клавіші своє
призначення. Для зручності користування клавіші на клавіатурі розміщені
групами. Кожна група призначена для якоїсь справи. Як ці групи називають та для
чого використовують, ми з вами вивчимо пізніше.
Перед клавіатурою лежить монітор.
На екрані монітора ми бачимо інформацію, з якою працює комп’ютер. Це пристрій
виведення інформації. Монітор подібний до телевізора. Він може бути кольоровим
або чорно-білим (монохромним). Монітор потрібен для того, щоб бачити
інформацію, з якою зараз працює комп’ютер. Якщо на
клавіатурі ви надрукуєте
слово ІНФОРМАТИКА, то воно з’явиться на екрані монітора. Монітор — це пристрій
для виведення інформації: текстової, числової, графічної, відеоінформації.
Наступний пристрій — миша — це один із можливих маніпуляторів. Миша — це
пристрій комп’ютера, подібний
до звичайної мишки. Він
невеликий, сірого або
чорного кольору, має
дві або три клавіші
і з’єднується з
комп’ютером за допомогою дроту — сірого «хвостика».
Миша — це
пристрій для введення
інформації в комп’ютер. Він
інколи може замінити
клавіатуру і полегшити
роботу на
І нарешті, найголовніший
пристрій комп’ютера — системний блок.
Системний блок подібний
до коробки або
ящика. Але це не
проста коробка. У
ній знаходяться процесор
— «мозок» комп’ютера, пам’ять,
дисковод та багато
інших важливих пристроїв.
У ньому проводяться
обчислення, зберігається важлива інформація. Системний
блок має пристрої,
які керують роботою всього комп’ютера, до нього
під’єднано решту пристроїв.
Крім стандартних пристроїв ще використовують колонки,
прин-тер, сканер, відеокамеру,
мікрофон, модем тощо.
Як ви вважаєте,
для чого нам потрібні:
§ мікрофон; (Пристрій для запису звуку.)
§ колонки; (Пристрій для відтворення звуку.)
§ відеокамера; (Пристрій для записування відео.)
§ принтер; (Пристрій для друкування текстів, рисунків.)
§ сканер; (Пристрій для введення в комп’ютер того, що
зобра-жено на папері.)
§ модем? (Пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів —
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати.
VІ. ЗАСТОСУВАННЯ
НАБУТИХ ЗНАНЬ
1. Робота за
підручником
- читання теми №4.(17-19)
2. Практична робота
з комп’ютерною програмою «Сходинки до інформатики», зупинка «Стрільці по
яблуках»
З моєю допомогою ми сьогодні ознайомимося з програмою «Стрільці
по яблуках». Послухайте
правила гри. Яблука висять високо — їх не дістати. Але
можна збити пострілом із лука, якщо добре прицілитися. Керуєш подіями
ти. Поклади долоню
правої руки на
мишу так, щоб вказівний палець лежав на лівій кнопці, а середній — на правій.
Коли ти пересуваєш мишу по килимку, по екрану рухається стрілка-вказівник.
Стрілкою ти прицілюєшся в яблуко. А коли клацнеш кнопкою — подаєш команду
стрільцям. Лівою кнопкою ти керуєш лівим стрільцем (він стріляє по жовтих
яблуках), а правою кнопкою — правим (він стріляє по червоних яблуках).
Релаксація
1. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на
рахунок
1–4, потім перевести погляд вдалину на рахунок 1–6.
Повторити
4-5 разів.
VII. Підсумок уроку
Фронтальне опитування
1. Що нового ви дізналися на уроці?
2. Назвіть основні складові частини комп’ютера.
3. Для чого потрібен монітор?
4. Для чого
потрібен системний блок?
5. Для чого
використовують принтер?
6. Для чого
потрібні миша і клавіатура?
Комментариев нет:
Отправить комментарий