Основні відомості про інформатику та комп’ютер. Складові комп’ютера та їх призначення. Повторення правил безпеки в комп’ютерному класі.



Урок 1

Тема: Основні відомості про інформатику та комп’ютер. Складові комп’ютера та їх призначення. Повторення правил безпеки в комп’ютерному класі.
Мета: Повторити правила ввімкнення та вимкнення комп’ютера, вибору та запуску програм, призначення основних клавіш клавіатури; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять, вміння робити висновки; Виховувати інтерес до інформатики, відповідальність, самостійність.
Обладнання та наочність: Комп’ютери, підручники, картки.
Дата:

Хід уроку

I.                  Організаційна частина
1.  Зустріч учнів, привітання
Пролунав дзвоник!
Покликав на урок!
Будемо ми міркувати,
Один одному допомагати.
2. Розподіл робочих місць

ІІ.       Мотивація навчальної діяльності
Бесіда
-          Ось і проминуло літо. Скільки цікавих подій відбулося під час канікул! Що вам найбільше запам’яталось.
Робота з ребусом.
(ключове слово: комп’ютер)
-          Сьогодні ми згадаємо, що таке інформатика, складові комп’ютера та їх призначення, повторимо правила безпеки в комп’ютерному класі.
ІІІ. Виклад нового матеріалу
1. Вступне слово вчителя.
- Після літніх канікул ви повернулись до школи, і у вас накопичилось багато нової та цікавої інформації. Якою інформацією ви можете поділитьсь зі мною?
-  А хто пригадає, що таке інформатика?
-  Інформатика – це наука, яка вчить працювати з інформацією за допомогою комп’ютера.
- Пригадаємо, як потрібно поводити себе у комп’ютерному  класі?
- Які правила безпеки слід дотримуватись?
 Правила безпеки в комп’ютерному класі:
1.     Не вмикай комп’ютер без дозволу вчителя.
2.     Не торкайся дротів і розеток.
3.     Не клади речі на клавіатуру.
4.     Не торкайся екрана монітора.
5.     Не торкайся задніх стінок системного блока та монітора.                                                                                                                                     
2.     Гра «озирнись навколо»
Які з предметів, що знаходяться в кабінеті інформатики, можуть нам повідомляти будь-яку інформацію? (годинник, вікно, екран монітора, дошка та ін..)
3.     Підготовка комп’ютера до роботи
Сьогодні ви самі будете вмикати комп'ютер. Уважно подивіться на системний блок i на монітор. Знайдіть кнопку, яку слад натиснути, щоб увімкнути монітор i системний блок.
Після завантаження на екрані монітора з'являється робочий стіл Windows. Комп'ютер готовий до роботи.
Знизу екрана знаходиться cipa смуга – панель задач i кнопка Пуск. Якщо клацнути по ній лівою клавішею миші, то відкриється головне меню Windows.
Фізкультхвилинка
4.     Робота з підручником (ст.5-7)
- Знайдіть на малюнку основні складові комп’ютера. Які ще пристрої ти знаєш?
Робота за схемою.
- прочитайте пристрої введення та виведення комп’ютера.
- розглянь малюнок(ст..6) Які об’єкти Робочого стола ти знаєш?
IV.  Удосконалення вмінь та навичок
1.     Практична робота за  комп’ютером
-         Як саме ми повинні ввімкнути комп’ютер ?
-         Підготуйте своє робоче місце, (робота з об’єктами )
-         Спробуйте зберегти інформацію про сьогоднішню погоду у вигляді рисунка, створеного в графічному редакторі.
2.     Вправи для очей
Совенята
Сплять маленькі совенята,                Відпочити треба їм!
 раз, - розкрили оченята.                     Вправо, вліво оченята
Подивились навколо,                         повертали совенята
Потім вгору і додолу.                     Совенята будуть спати,
Оченята – блим, блим, блим!          А ми будемо працювати.
3.     Гра «Так чи ні»
-         До комп’ютерного кабінету не можна приносити їжу,напої.
-         Можна розпочинати роботу за комп’ютером у будь-яку хвилину без дозволу вчителя.
-         Можна доторкнутися до розеток, кабелю та вмикачів.
-         Можна бігати та бавитись в кабінеті.
-         Руки мають бути брудними та вологими.
-         Відстань до екрана монітора має бути 50 см.
-         Щоб запустити програму, треба двічі клацнути лівою кнопкою миші, підвівши вказівник до ярлика.

V.     Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання
-         Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?
-         Що найбільше сподобалося?
-         Що запам’яталося?
-         Про що хотіли би дізнатися більше?
-         Яких правил поводження у комп’ютерному класі ми повинні дотримуватися?
Пам’ятайте, що ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, виконувати правила техніки безпеки в кабінеті. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування .
На домашнє завдання вам буде запитати у тата і мами, чи використовують вони у своїй роботі комп’ютер і як він їм допомагає.
     Добрих успіхів вам в опануванні комп’ютерної грамоти!








Комментариев нет:

Отправить комментарий

календарно-тематичне планування уроків інформатики 2-4 класів М.М. Корнієнко. С.М. Крамаровська.

мультмедійні фізкультхвилинки